Profesjonaliści od wentylacji - Chłód

wentylacja gdańsk

Montaż klimatyzacji w autobusach

Klimatyzacja samochodowa standardowo stanowi jedną z części nowego pojazdu. W takim wypadku to producenci dbają o to, aby działała ona bez zarzutu i mogła stwarzać kierowcy możliwość komfortowej jazdy. Podobnie jest w przypadku cięża

Profesjonaliści od wentylacji - Chłód wentylacja gdańsk
rówek i autobusów. Jednak zdarza się, że samochodowa klimatyzacja ulega jakiejś awarii. Właściciele konkretnego pojazdu mogą również znaleźć dla siebie lepszej jakości klimatyzację i postarać się o jej montaż. W takim wypadku należy skorzystać z fachowej pomocy. Na szczęście obecnie na rynku usługowym działa wiele firm zajmujących się montażem klimatyzacji na przykład w tirach. Wiadomo, że tego rodzaju montaż musi zostać przeprowadzony w precyzyjny sposób, ponieważ w przeciwnym razie klimatyzacja zamontowana w pojeździe nie będzie sprawnie funkcjonować.


Instalacja rekuperacji w hotelach

Rekuperacja może być montowana nie tylko w domowych pomieszczeniach, ale również w budynkach użyteczności publicznej i obiektach przemysłowych. Jest to bardzo ważne, ponieważ do tego typu miejsc przychodzi bardzo wiele osób, które mogą być czasami cieplej ubrane i dlatego czuć się nieswojo w bardzo nagrzanych pomieszczeniach. Poza tym trzeba stwierdzić, że odczucie powiewu świeżego powietrza w budynku bardzo pomaga pracownikom etatowym w nim przebywającym. Jeszcze bardziej o montaż najlepszej jakości rekuperacji dbają właściciele restauracji i hoteli. Oni przecież przyjmują codziennie bardzo wielu gości, którzy muszą czuć się w pełni komfortowo, aby zechcieli jeszcze raz skorzystać z usług konkretnej restauracji czy hotelu.


Początkowo jako czynnik chłodzący stosowano od

Początkowo jako czynnik chłodzący stosowano od XIX wieku do lat 1920. dwutlenek węgla. Został on wyparty przez czynniki z grupy fluoryzowanych węglowodorów, które mogły być stosowane przy niższym ciśnieniu roboczym w układzie chłodzącym. Po wycofaniu fluorowęglowodorów stosowano czynnik R12 (dichlorodifluorometan), który miał dobre właściwości termodynamiczne i wolno ulatniał się z układu chłodzącego. Jako szkodliwy dla warstwy ozonowej został zgodnie z podpisanym w 1987 roku Protokołem Montrealskim wycofany z użytku. W następnych latach stosowany był czynnik R134a (tetrafluoroetan) o dobrych właściwościach termodynamicznych, jest on jednak gazem cieplarnianym o bardzo wysokim indeksie GWP (1300). W związku z tym w Stanach Zjednoczonych i Japonii producenci zostali zobowiązani do bardziej wydajnych układów chłodzących, co zmniejszy zużycie czynnika. W Europie samochody od 2011 roku miały być wyposażone w układy klimatyzacji, w których czynnik R134a miał zostać zastąpiony nowym, o indeksie GWP niższym niż 150. Koncerny motoryzacyjne zwlekały z wprowadzeniem nowych regulacji, ostatecznie weszły one w życie w 2014 roku. W Europie stosowane są czynniki HFO1234yf (tetrafluoropropen: zbliżona charakterystyka termodynamiczna, indeks GWP=4) lub R744 (dwutlenek węgla, indeks GWP=1).
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Klimatyzacja